środa, 19 lutego 2014

To już za nami

Za nami kolejne ciekawe spotkania i warsztaty w Klubie Mam. 

W poniedziałek 10. lutego odwiedziła nas doula Helena Chrostek-Stefaniak. Helena opowiedziała nam o roli douli we wspieraniu kobiety w czasie ciąży, przy porodzie i w połogu. Pokazała nam techniki masażu chustą Rebozo. Rozmawialiśmy też o porodach, standardach opieki porodowej. Szczególne zainteresowanie wzbudził temat porodów domowych. Mamy dzieliły się swoimi historiami porodowymi a panie w ciąży swoimi obawami dotyczącymi porodu.


W sobotę 15. lutego odbyły się warsztaty chustowe. Warsztaty prowadziły dwie doradczynie noszenia Arleta Opioła z Opola i Basia Salamon-Szympruch z Rybnika. W części teoretycznej dowiedziałyśmy się dlaczego warto nosić dzieci, w czym je nosić i jak. Panie opowiedziały nam o rodzajach chust i wiązań. W części praktyczniej krok po kroku uczyłyśmy się wiązań kieszonki, kangurka i plecaka. Myślę, że każdy z uczestników (był też jeden tata) został przekonany do noszenia w chuście i solidnie poinstruowany, jak robić to dobrze.


Ja sama, mimo iż nosiłam córkę (i noszę nadal), dowiedziałam się, co robiłam źle przy wiązaniu kieszonki. Nauczyłam się wiązania dwulatki na plecach i dowiedziałam się, że mimo powiększającego się ciążowego brzuszka, nie muszę rezygnować z noszenia córki.
 

A w miniony poniedziałek 17. lutego odbyło się spotkanie z wizażystką Sabiną Konieczną, naszą klubową mamą. Sabina opowiedziała nam o kosmetykach mineralnych. Jak rozpoznać te właściwe, dla kogo są przeznaczone i jak je nakładać. Później zaprezentowała dwa makijaże na ochotniczkach. Sabina przyznała, że pierwszy raz wykonywała makijaże w tak ekstremalnych warunkach (modelki z dziećmi na kolanach). Spotkanie cieszyło się sporym zainteresowaniem a obecne mamy były pod wrażeniem pięknych makijaży i szczegółowo wypytywały o kosmetyki.


Dziękujemy wszystkim naszym ekspertom, którzy podzielili się z nami swoją wiedzą i umiejętnościami. Dziękujemy obecnym mamom za liczny i aktywny udział i dzieciaczkom za umilenie nam tych spotkań.

A już w najbliższą sobotę 22. lutego o 10:00 zapraszamy na warsztaty z zarządzania czasem. To będą już ostatnie warsztaty w ramach projektu "Aktywne Mamy", ale nie ostatnie nasze spotkanie w klubie. Później też będziemy miały dla Was wiele ciekawych propozycji. Czekamy też na Wasze głosy, jakie tematy warto poruszyć na spotkaniach mam i jakich gości chcielibyście zaprosić?



Dofinansowano ze środków Programu „Działaj Lokalnie VIII” Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowanego przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce i Fundusz Lokalny "Ramża".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz